Een blik op 120 jaar Rolex, vanaf de oprichting van het bedrijf door Hans Wilsdorf in 1905 tot de huidige tijd. In
die jaren heeft Rolex niet alleen prachtige horloges gemaakt, maar is het merk bovendien uitgegroeid tot een legende, een mythe.
Mara Cappelletti, expert in sieraden en luxe horloges, begint haar boek met Hans Wilsdorf en de oprichting en ontwikkeling van Rolex. Vervolgens vertelt ze aan de hand van een rijke selectie foto’s over de ontstaansgeschiedenis van horlogemodellen, hun kenmerken, de evolutie van hun technische kenmerken en hun ontwerp, en de records die avonturiers – van extreme sporters tot serieuze wetenschappers – met een Rolex hebben neergezet. In het derde deel van het boek laat ze experts aan het woord – experts op het gebied van veilingen, consumentengedrag en branding. Met haar verhaal onthult Cappelletti de ware Rolex-filosofie: een filosofie die aan de basis ligt van het succes van het merk, een prestigieuze koploper in de wereld van luxe.