Het pedagogisch quotiënt

pedagogische kwaliteit in opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie

Voorzijde
Achterzijde
73,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 70,25 i
+
Bestel
ISBN: 9789031361380
Uitgever: Bohn Stafleu van Loghum
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: H.T.A. Amsing H. lutje Spelberg A.E.M.G. Minnaert
Druk: 1
Pagina's: 352
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2009
NUR: Pedagogiek

De kernvraag van dit boek is: wat is de pedagogische kwaliteit? Is het mogelijk hiervoor normen te ontwikkelen? Welke kwaliteitseisen kun je opstellen bij de beoordeling van gezinnen, ouders, agogische instellingen en hen die hierbij beroepshalve betrokken zijn? Dit boek geeft antwoord op de vragen die betrekking hebben op de pedagogische kwaliteiten van professionals (en instanties) als het gaat om opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie. Dit gebeurt vanuit vier perspectieven: een algemeen pedagogisch perspectief, een orthopedagogisch perspectief, een onderwijskundig perspectief en een andragogisch perspectief.Dit boek bestaat uit twee delen: een deel over opvoeding en hulpverlening en een deel over onderwijs en educatie.