In onderwijssituaties en ook in de beroepspraktijk is het projectmatig werken de laatste jaren enorm toegenomen. Al snel wordt van mensen verwacht dat zij over enige kennis en ervaring met betrekking tot projectmatig werken beschikken. Dit boek is bijzonder geschikt voor zowel beroepsbeoefenaars als studenten die nog maar weinig over projectmatig werken weten. Het is niet alleen geschikt vanwege de bondig gehouden, kernachtige inhoud, maar ook door de zeer toegankelijke wijze waarop het is geschreven.Projectmatig werken komt in feite neer op het samen met anderen doelbewust, met een beperkte hoeveelheid tijd en geld en in een logische volgorde uitvoeren van een opdracht. Het is een aanpak die eigenlijk al van oudsher door mensen wordt toegepast en die niet zo uitzonderlijk is als de term misschien suggereert.In dit boek worden de kenmerken en de fasen van projectmatig werken stap voor stap uitgelegd. Aan de hand van voorbeelden en opdrachten worden de verschillende aspecten behandeld. Het faseringsmodel en de voorbeelden zoals die in dit boek gepresenteerd worden, zijn niet als een dwangbuis bedoeld. Op basis van de gegeven handreikingen en inzichten kan men zelf experimenteren met alternatieven, om zo een functionele aanpassing te creƫren voor de altijd weerbarstige praktijk. In die zin is het boek naast informatief ook inspirerend bedoeld.