Met vergrijzing en krapte op de arbeidsmarkt zijn medewerkers de meest waardevolle én de meest beperkende productiefactor om op te concurreren. Dit vraagt om organisaties die wellbeing van medewerkers centraal stellen.
Optimaal inspelen op de waarde die mensen kunnen en willen leveren voor klanten en voor de organisatie vraagt om een medewerkersgedreven organisatie. Het vergroten van wellbeing voor medewerkers begint met het faciliteren van een werkomgeving die zeker en veilig voelt om zichzelf te kunnen zijn en zich te ontwikkelen. Medewerkers kunnen optimale waarde creëren wanneer zingeving en verbinding aan de visie en strategie van de onderneming gekoppeld is. Om dit te bewerk stelligen, staat voorop dat werknemers hun werk zelf vorm kunnen geven en autonoom kunnen werken.
Een dergelijke toekomstbestendige organisatie vormgeven op basis van wellbeing is een staps gewijs proces. Dat vraagt om datagericht meten en een resultaatgerichte focus zodat organisaties waardevol zijn en blijven voor hun klanten, aandeelhouders en de maatschappij.