Verandercommunicatie

Voorzijde
39,95
Leverbaar vanaf 22 juli
Met 5% studentenkorting
voor 37,95 i
+
Bestel
ISBN: 9789024468775
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Huib Koeleman
Druk: 1
Pagina's: 240
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2025
NUR: Communicatiekunde algemeen

Iedereen praat over verandering. Maar wie zorgt dat het écht landt? Organisaties veranderen continu – van grootse reorganisaties tot stille cultuurverschuivingen. Als communicatieadviseur zit je er middenin. Hoe zorg je dat je richting geeft, verbindt en beweging op gang brengt?

Inhoud

Verandercommunicatie laat zien hoe je communicatie inzet als motor van verandering. Geen wollige theorie, maar een praktijkgericht boek boordevol voorbeelden, werkvormen en een kleurenmodel dat houvast biedt in elke fase van het veranderproces. Dit boek helpt je om de regie te nemen: je bouwt het juiste verhaal, en ontwikkelt een communicatieaanpak die overzicht én richting biedt – passend bij de situatie, de mensen en de fase van verandering.

Stapsgewijs ga je aan de slag met:

de kernprincipes van verandercommunicatie;

de impact van verandering op individuen en teams;

belangrijke veranderingsmodellen;

het kleurenmodel (geel, blauw, rood, groen en wit);

bouwstenen voor een succesvol verandertraject;

het belang van het veranderverhaal;

de opzet van een communicatieaanpak;

communicatie tijdens reorganisaties;

monitoren van de effectiviteit van communicatie;

en de rollen van betrokkenen in het proces.

Voor wie

Verandercommunicatie is er voor iedereen die communicatie niet ziet als sluitstuk, maar als sleutel tot verandering. Voor studenten communicatie, voor vakgenoten die hun rol willen verdiepen, en voor de adviseur in spe. Verandercommunicatie is uitgebreid getest in trainingen met vakgenoten. De aanpak is direct toepasbaar en sluit aan bij de weerbarstige praktijk. Ook online beschikbaar via www.boomstudent.nl.

Over de auteur

Huib Koeleman is expert in verandercommunicatie, medeoprichter van Orange Otters en schrijver van diverse communicatieklassiekers, zoals Interne Communicatie. Hij werkt al meer dan 30 jaar met organisaties in verandering – altijd met oog voor de mensen die het moeten doen.