Hoe blijf je waardevol in een wereld waarin jouw business continu onderhevig is aan grote veranderingen? Denk aan de invloed van vergrijzing, technologische ontwikkelingen en wijzigende wet- en regelgeving, maar ook aan verduurzaming en het verkleinen van je footprint. Als ondernemer ben je een sleutelfiguur als het gaat om duurzame financiële groei op de lange termijn.
In Groeimakers ontdek je hoe je jouw kansen signaleert om sociale en ecologische vooruitgang hand in hand te laten gaan met financiële groei. Leer welke stappen je doorloopt voor een gezonde en duurzame bedrijfsvorming en omarm de frisse mindset van succesvolle groeibedrijven.
Dit boek is een stappenplan vol praktische tools en voorbeelden van ondernemers die jou al voorgingen. Ga vol overtuiging aan de slag en realiseer maatschappelijke en financiële groei met jouw eigen duurzame businessmodel.
Patrick Kooij is marketingstrateeg en trainer/docent marketing en businessmodelinnovatie. Hij is auteur van Handboek Managementmodellen. Patrick van der Pijl is oprichter en CEO van Businessmodels Inc. Hij schreef eerder Ontwerp Betere Business, Design Denken & Doen en Business Model Shifts.