Patiëntgericht communiceren (derde herziene druk) / Druk 2

Gids voor de medische praktijk

Voorzijde
43,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 41,09 i
+
Bestel
ISBN: 9789024464289
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Remke van Staveren
Druk: 2
Pagina's: 280
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2023
NUR: Medische handboeken (professioneel)

Goede zorg begint bij goede communicatie

Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de patiënt: wat is er aan de hand? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de patiënt (en zijn naasten), om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, maar meestal ben je een gelijkwaardige gesprekspartner.

Herziene derde druk

Wat is er nieuw in deze derde druk? Naast dat het hele boek is opgefrist, zijn de hoofdstukken Lastige interacties en Claimend gedrag geüpdatet en samengevoegd tot een nieuw hoofdstuk: Lastige interactiepatronen. Het hoofdstuk Somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten (SOLK) is geheel herzien en heet nu Aanhoudende lichamelijke klachten (ALK). Nieuw is het hoofdstuk over autisme.

Dit heldere en praktische boek biedt inspiratie aan alle hulpverleners in de medische praktijk en daarbuiten. Als goede zorg begint bij goed communiceren, dan is Patiëntgericht communiceren: Gids voor de medische praktijk de basis.

MedCom-app

MedCom is een unieke zorg-communicatie-app waarmee je je in minder dan 15 seconden voorbereidt op een gesprek met een patiënt. De gespreksvaardigheden zijn patiëntgericht: naast respectvol en effectief, zo veel mogelijk wetenschappelijk verantwoord. Handig voor in de spreekkamer, op de afdeling of bij de patiënt thuis. In verband met de herziening van het boek is ook de app geheel herzien.