Het Strategisch Communicatie Frame is al een decennium lang een belangrijke standaard voor communicatieprofessionals bij de ontwikkeling van zinvolle acties.
Strategisch Communicatie Frame II is het langverwachte vervolg op het populaire eerste boek over het Frame. Dat verscheen in 2014 en vond direct zijn weerklank in het hele communicatievak. Deze nieuwe uitgave komt tegemoet aan de vraag van communicatieprofessionals uit Nederland en België, die behoefte hebben aan een beknopte, overzichtelijke handleiding waarmee ze zelf snel aan de slag kunnen. Met dit ‘meeneemboekje’ heb je de sleutel tot de beste strategie altijd binnen handbereik.
Het unieke Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld voor het bepalen van een effectieve, dynamische communicatiestrategie en is totaal anders dan de klassieke stappenplannen. Het Frame is een agile methode met acht bouwstenen waartussen je naar hartenlust schakelt. Alles mag, als er uiteindelijk maar een logisch verhaal ligt over wat jij nu belangrijk vindt om aan te pakken. Zo kun je sneller inspelen op de actualiteit, scherpere keuzes maken en beter de regie houden. Daarbij staan de klant, de organisatie en het project steeds centraal. Het frame is breed inzetbaar. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, om de realisatie van specifieke programmadoelen: het Frame helpt je om tot zinvolle actie te komen.
Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en medeoprichter van de Van Ruler Academy. Ze is erelid van Logeion, de Nederlandse beroepsvereniging van communicatieprofessionals en van Euprera, de Europese vereniging van wetenschappers en docenten op dit gebied. Ze staat bovendien op de Adformatie50 lijst van Onmisbaren Aller Tijden in marketing, media en communicatie. Zij verzorgt veel masterclasses, lezingen en coachingstrajecten over o.a. strategieontwikkeling.