Elke organisatie kan te maken krijgen met een crisis. Van groot bedrijf, mkb of zzp’er, tot overheid en ngo. Grote crises als een pandemie en terrorisme, of (kleinere) incidenten zoals een negatieve recensie, een hack, of een werknemer die uit de bocht vliegt. Sociale media, 24/7-nieuws en desinformatie wakkeren het vuurtje verder aan. Maar de echte crisis voor jouw organisatie is meestal niet wat er gebeurt, maar hoe jij erop reageert.
In dit boek leert crisiscommunicatie-expert en neurowetenschapper Tom Compaijen je de bewezen formule voor goede crisiscommunicatie aan de hand van zijn zeven belangrijkste lessen. Als je die toepast, komt jouw organisatie juist sterker uit de crisis. Niet omdat je het beste voor jezelf hebt gedaan, maar het beste voor de getroffenen.
In Klaar voor elke crisis ontdek je wat wel en niet werkt, onderbouwd met goede en slechte voorbeelden uit de praktijk.
Tom Compaijen heeft vijftien jaar ervaring in crisiscommunicatie en crisismanagement. Hij werkte in meer dan twintig crisisteams en helpt in heel Nederland organisaties als ministeries, veiligheidsregio’s, politie, ziekenhuizen en bedrijven met het voorbereiden op crisis.