Een inspirerende leiderschapsreis op weg naar maatschappelijke waardecreatie
Dat bedrijven duurzaam moeten worden, is voor velen al geen punt van discussie meer. Maar hoe maak je de omslag van een winstgedreven naar een waardengedreven organisatie?
Leiderschaps- en organisatie-expert Sander Tideman neemt in dit boek de lezer mee op weg naar een fundamentele omslag naar duurzaam denken en handelen; in de strategie en in de uitvoering.
De eerste stap is aanvaarden dat duurzaamheid geen kostenpost is maar een bron van economische waarde. De laatste, cruciale stap is zelfontwikkeling van de leider. Alleen door zelf een triple-value mindset te ontwikkelen, krijg je het denken in de haarvaten van het bedrijf.
Triple Value Leadership biedt een inspirerende leiderschapsreis met modellen, tools en best practices, waardoor je als leider kunt inschatten waar de persoonlijke krachten en uitdagingen van je team(s) op dit gebied liggen. Zo breng je het nieuwe perspectief in de hearts and minds van de organisatie.
‘Triple Value Leadership biedt een scherpe blik op hoe organisaties tot nu toe werkten. Het boek helpt je vervolgens om “business as usual” om te zetten in een nieuwe, wetenschappelijk onderbouwde systeembenadering waarvan organisaties, klanten en samenleving gelijkelijk profiteren.’ - Daniel J. Siegel, MD, New York Times-bestsellerauteur, Clinical Professor, UCLA School of Medicine