Mensen zijn complex en gedragsverandering ook, maar je kunt meer doen dan je denkt. Als je begrijpt hoe mensen beslissingen nemen, heb je goud in handen.
Marketeers, beleidsmakers, HR-professionals, managers – en jij waarschijnlijk ook. Bijna allemaal zijn we bezig met de vraag hoe we het gedrag van mensen kunnen beïnvloeden. Eén ding is duidelijk: gedragsverandering is knap lastig. Hoe komt dat? En hoe krijg je het dan wél voor elkaar?
De kunst van gedrag ontwerpen neemt je mee in de ontbrekende schakel: gedragswetenschap. Hoe maken wij keuzes? Wat triggert ons om in actie te komen? En wat houdt ons juist tegen? Deze kennis vormt de basis voor de SUE | Behavioural Design Method©, die al tien jaar lang succesvol wordt toegepast in organisaties wereldwijd.
Dit boek is een masterclass en toolbox ineen. Je wordt getraind in een speelse, toegankelijke methode en leert welke principes en mechanismes je kunt inzetten om gewenst gedrag te stimuleren. Voor je het weet barst je van de ideeën om jouw vraagstuk met plezier aan te pakken en mensen te helpen betere keuzes te maken.