Een boek voor iedereen die zich wil voorbereiden op de komst van AI in de eigen organisatie.
Kunstmatige intelligentie (AI) is populair en wordt met de dag belangrijker voor organisaties. AI is ingewikkeld, maar we kunnen de implementatie ervan niet alleen aan programmeurs overlaten. Organisaties en hun leiders moeten nadenken over hoe AI kan helpen hun bedrijfsprocessen te verbeteren.
AI in de praktijk legt uit hoe je in drie praktijkgerichte stappen zélf een plan maakt voor AI in je organisatie. De eerste stap gaat in op de implicaties voor ethiek, privacy en leiderschap. Stap twee verkent de mogelijkheden: wat kan er in mijn organisatie al wel met AI en wat nog niet? In deze stap maak je ook een toepassingsplan. In de derde en laatste stap bepaal je de prioriteiten in de AI-plannen en zorg je dat ze ingebed worden in bestaande systemen van de organisatie.
Dit boek gaat niet over moeilijke algoritmen en complexe programmering. Het is bedoeld voor iedereen die zich wil voorbereiden op de komst van AI in de eigen organisatie: van managers tot data-analisten en van businessconsultants tot projectleiders. Met lessen van AI-specialisten en voorbeelden bij onder andere banken, de politie en supermarkten wordt duidelijk hoe je AI optimaal kunt gebruiken in je eigen organisatie.