Verandergedrag (Heruitgave)

Hoe je interactief gedragsverandering stimuleert

Voorzijde
Inkijkexemplaar
22,25
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 21,14 i
+
Bestel
ISBN: 9789024443918
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Thijs Leenman
Druk: 1
Pagina's: 160
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
NUR: Management algemeen

Psychologische inzichten voor verandergedrag uit de praktijk en wetenschappelijk onderzoek.

Hoe kan ik als manager of veranderaar gedragsverandering stimuleren? We hebben in verandervraagstukken weleens de neiging om ons eigen gedrag centraal te stellen, maar echte gedragsverandering komt voort uit onderlinge dynamiek. Want organisatieverandering gaat over gedrag, maar welk verandergedrag is nu bewezen effectief? Gedragsverandering is de afgelopen vijftig jaar veel en grondig onderzocht in de psychologie.

Thijs Leenman neemt je in dit boek mee in de belangrijkste conclusies uit de organisatiepsychologie, de psychotherapie en de klinische psychologie. Die verrassende inzichten werpen een nieuw licht op de meest effectieve aanpak om gedragsverandering te stimuleren, maar hebben de werkvloer nog niet of nauwelijks bereikt. Terwijl juist deze psychologie een nieuw licht werpt op de meest effectieve aanpak voor het stimuleren van gedragsverandering: het vertonen van ‘verandergedrag’.

Daarbij staan de drie belangrijkste bouwstenen die gedragsverandering stimuleren centraal. Aan de hand van onderzoeksresultaten en relevante praktijkvoorbeelden krijg je handvatten voor meer gedragen en gedeelde gedragsverandering, direct toepasbaar in de praktijk. Daarom is dit boek essentieel voor managers en veranderaars die effectief gedragsverandering willen stimuleren.

Thijs Leenman MSc. is organisatiepsycholoog en communicatiekundige. Daarnaast is hij consultant bij The Change Studio, opgericht door Arend Ardon en Daniel Wolfs. In zijn werk als adviseur houdt Thijs zich bezig met vraagstukken rondom leiderschap en verandering. Het is zijn ambitie om wetenschappelijke inzichten inspirerend te vertalen naar de praktijk van managers. Dit doet hij door te schrijven en het geven van trainingen, lezingen en seminars.