Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.
Betrokken medewerkers presteren goed, voelen zich verbonden met hun organisatie en werken met veel plezier. Slimme interne communicatie is daarbij essentieel. Zeker nu steeds meer organisaties kiezen voor all remote of hybride werken, vraagt de inrichting van interne communicatie extra aandacht.
‘Interne communicatie’ geeft handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren op medewerker-, team- en organisatieniveau. In dit boek, al meer dan 20 jaar
een standaardwerk, werk je stap voor stap aan het verhogen van engagement door betere
communicatie. Goed luisteren is de start: welke behoeften leven er? Zijn die veranderd doordat we meer thuiswerken? Verschillende onderzoekstechnieken en disciplines passeren de revue. Alles komt samen in het interne-communicatie-canvas.
Deze achtste herziene uitgave gaat uitgebreid in op actuele thema’s zoals: diversiteit en inclusie, leiderschapscommunicatie, de do’s & don’ts van hybride communiceren, interne communicatie bij veranderingsprocessen.
Daarbij kijken we over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de hrm, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de online leeromgeving staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten.
Dit boek is zowel geschikt voor hbo- en wo-studenten die zich willen verdiepen in interne communicatie als voor communicatie- en hr-experts die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren.
Huib Koeleman is mede-oprichter van Orange Otters Verandercommunicatie in Amsterdam. Als consultant coacht hij al vele jaren management- en veranderteams bij veranderingsprocessen en begeleidt hij communicatieafdelingen bij het ontwikkelen van strategieën voor interne communicatie.