Vaardig communiceren in de ICT (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
49,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789024441761
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Karen Knispel Liza Meuldijk
Druk: 1
Pagina's: 152
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
NUR: Technische en nautische vakken HOGER ONDERWIJS

Deze uitgave maakt studenten duidelijk waarom goede communicatie relevant is in de toekomstige beroepsuitoefening. Vaardig communiceren in de ICT is een praktisch en handzaam leermiddel waarbij relevante theorie en oefenen hand in hand gaan.

Dit leermiddel bestaat uit:

het boek;

toegang tot de bijbehorende website met het online boek, video's, tutorials en toetsen;

toegang tot de TrainTool Vaardig communiceren in de ICT.

In het boek komen inzichtelijke modellen en bruikbare tips en theorie voorbij, afgewisseld met reflectievragen en aansprekende voorbeelden uit de ICT-sector. Het boek bevat heldere verwijzingen naar de bijbehorende oefeningen in TrainTool, een online trainingsomgeving. Hier kan de de student oneindig oefenen in een veilige omgeving en feedback vragen van zowel medestudenten als docenten.

Zo brengt de student in no-time zijn communicatieve vaardigheden op een hoger niveau en komt hij als professional goed beslagen ten ijs op de arbeidsmarkt.

Wil je meer informatie over hoe je dit leermiddel kunt inzetten in jouw onderwijs? Of heb je vragen over TrainTool? Neem dan direct contact op met onze accountmanager Florian Makowski via f.makowski@boom.nl.

Over het boek

Een globale schets van de onderwerpen die het boek behandelt:

In hoofdstuk 1 gaat over het belang van professionele communicatie en vaardigheden en hoe je deze het beste aanleert.

In hoofdstuk 2 komen basisvaardigheden aan de orde die de student nodig heeft in gesprekssituatie met o.a. collega’s en opdrachtgevers.

Hoofdstuk 3 behandelt een aantal specifieke gesprekssoorten waarmee je als ICT-er te maken krijgt.

Hoofdstuk 4 gaat over het samenwerken in teams.

Hoofdstuk 5 gaat over profilering en overtuigend presenteren.

Over de online training

In de online training oefent de student de volgende vaardigheden:

Basisvaardigheden:

vragen stellen

luisteren

samenvatten

schakelen tussen communicatieniveaus

gevoelsreflecties geven

begrip tonen

toepassen van verschillende communicatiestijlen

feedback geven

Gesprekstypen:

evaluatiegesprekken

adviesgesprekken

slechtnieuwsgesprekken

Samenwerken:

interculturele communicatie

conflicthantering

toepassen van leiderschapsstijlen

Profileren en presenteren:

jezelf profileren

presenteren

Doelgroep

Studenten aan ICT en informatica opleidingen.