Blended learning en onderwijsontwerp

Van theorie naar praktijk

Voorzijde
Inkijkexemplaar
36,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 34,44 i
+
Bestel
ISBN: 9789024437467
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Barend Last Stefan Jongen
Druk: 1
Pagina's: 152
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Categorie: Voor de HBO-docent
NUR: Onderwijskunde

Onderwijs geven kan op veel manieren: in een groep of individueel, fysiek of online, synchroon of asynchroon. Al die manieren vereisen een andere aanpak. Wanneer je ze op de juiste wijze weet te combineren, verrijk je de leerervaring van de student. Die combinatie heet blended learning. Activerende strategieën en het maximaliseren van interactie met behulp van ICT zijn daarbij essentieel. Maar wat is nu de beste blend en hoe ontwerp je die?

Blended learning en onderwijsontwerp geeft antwoord op een aantal prangende vragen. Hoe zorg je voor een constructieve afstemming tussen de beoogde leeruitkomsten, de onderwijs- en leeractiviteiten en het assessment? Hoe creëer je verbinding met studenten, als onderwijs en leren (deels) online plaatsvindt? En hoe benut je de sterktes van fysiek en online leren tot één harmonieus geheel?

Dit boek is zowel bij de ontwerpfase van onderwijs, als gedurende een cursus te gebruiken. Het biedt een praktische vertaling van theorie en bevat talloze inspirerende voorbeelden. Die voorbeelden komen vooral uit het hoger onderwijs, maar de handreikingen zijn ook geschikt voor het middelbaar beroepsonderwijs, het voortgezet onderwijs, en zelfs het basisonderwijs. Kortom, een must have voor iedereen die zich bezighoudt met lesgeven en het ontwerpen van onderwijs.