Business Model Shifts / Druk 1

6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten

Voorzijde
Achterzijde
49,95
Levertijd: 3 werkdagen
Met 5% studentenkorting
voor 47,45 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789024434855
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: P. W. van der Pijl
Druk: 1
Relevante opleidingen: Managing New Retail
Pagina's: 304
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
NUR: Management algemeen

‘Business model shifts’ zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift!

Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van ‘gemak’. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een wereldwijd platform om leveranciers en klanten te verbinden. Dit soort veranderingen zijn verschuivingen (shifts) in het businessmodel die ervoor zorgen dat een bedrijf relevant blijft.

Business Model Shifts is een inspirerende verzameling van meer dan 100 toonaangevende businessmodellen. Ze geven belangrijke inzichten over waardecreatie en relevantie. De cases zijn opgedeeld in zes categorieën: de shift van product naar dienst, de shift van aandeelhouders naar stakeholders, de digitale shift naar altijd verbonden zijn met klanten, de shift naar platformen, de shift naar exponentiële groei en de shift naar circulaire waardecreatie. Elk van de verschuivingen wordt op een visuele manier gepresenteerd en onthult de essentie van waardecreatie. Dit boek vol leerzame voorbeelden zet je aan tot strategisch denken en handelen en moedigt je aan om je eigen shift te maken.