Duurzaam organiseren

Template voor het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
39,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 37,95 i
+
Bestel
ISBN: 9789024429097
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jan Jonker Niels Faber
Druk: 1
Relevante opleidingen: Ondernemerschap & Retail Management Marketing of Social Business
Pagina's: 197
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
NUR: Management algemeen

‘Duurzaam organiseren’ is noodzakelijk geworden; de tijd van praten is voorbij. Dit vraagt om passende businessmodellen met positieve impact. In de praktijk van alledag geeft dit de nodige problemen. Het vraagt immers om een andere kijk op het organiseren van waardecreatie, van financiële naar meervoudige waardecreatie. Deze publicatie reikt het Business Model Template aan om in deze lacune te voorzien. Het biedt ondernemers en studenten een gestructureerde aanpak om te komen tot een duurzaam businessmodel. Aan de hand van een stappenplan, opgebouwd rond drie fasen en tien bouwstenen, wordt op een samenhangende manier beslissingen genomen over de verschillende onderdelen van een businessmodel. Elke bouwsteen wordt theoretisch toegelicht en voorzien van instrumenten en casussen.

Voor ondernemers én organisaties biedt het Business Model Template een concrete aanpak om een bestaand businessmodel te verduurzamen. Uitgaande van een bestaande waardepropositie kan gekeken worden naar waar de mogelijkheden zich voordoen om te verduurzamen.

Het Business Model Template is het resultaat van onderzoek gedurende de afgelopen jaren en uitgetest in onderwijs en in de praktijk. Het is het resultaat waar dertien auteurs en een aantal kritische reviewers belangeloos aan meegewerkt hebben.