Management met synchroniciteit / druk 1

het creeren van kansen

Voorzijde
Achterzijde
36,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 34,91 i
+
Bestel
ISBN: 9789024417087
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: R. Heijblom
Druk: 1
Pagina's: 165
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2005
NUR: Management algemeen

In het managementproces moet het toeval niet worden uitgesloten maar juist worden toegelaten. Betekenisvolle toevalligheden, synchroniciteiten, zijn richtinggevend voor personen en voor bedrijven. Situaties waarvoor management met synchroniciteit zeer toepasbaar zijn, kunnen omschreven worden als al die situaties waarin veranderingen optreden of gewenst zijn. In het boek wordt het concept (zich) ontvouwend management geïntroduceerd om aan te geven dat de dingen zich ontwikkelen, ontvouwen zoals ze zich moeten ontvouwen omdat er bepaalde voorwaarden aanwezig zijn of zijn geschapen die de ontwikkelingen sturen en de uitkomst in hoge mate bepalen.

Veel managers hebben hun eigen verhalen over zaken die zich op een onverwachte manier hebben gerealiseerd, maar weten ze vaak niet zo goed te plaatsen. Dit boek draagt er aan bij deze ervaringen een plaats te geven en geeft hiervoor een nieuw kader om kansen te creëren en vooral tips om met fun te kunnen blijven managen. Het boek is bedoeld voor managers, leidinggevenden, coaches en opleiders.