De kracht van beelddenken / druk 3

een creatieve manier om koers te bepalen voor individu, team en organisatie

Voorzijde
Achterzijde
42,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789024416646
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: G. Bromberger
Druk: 3
Pagina's: 192
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2004
NUR: Management algemeen

Met behulp van beelddenken wordt in dit boek het proces beschreven om op een creatieve wijze persoonlijke doelen en behoeftes, teamdoelen en -behoeftes en de doelen van de organisatie op het spoor te komen. Beelddenken is een wijze van bewustzijn dat ratio en intuïtie in verband brengt met elkaar waardoor je koers kunt bepalen.

De auteur presenteert een zevenstappenmethode die het proces ondersteunt. Praktisch uitvoerbare oefeningen worden aangereikt. De levendig verbeelde toekomst ondersteunt het kiezen en het handelen om - met de juiste koers - de visie te realiseren. De oefeningen kunnen op verschillende wijzen in zelfontworpen workshops, trainingen of coachtrajecten worden ingevlochten. Een afsluitend hoofdstuk geeft praktische tips waarmee trainingen kunnen worden verrijkt en ondersteund.

Het boek is geschreven voor veranderkundigen: professionals, docenten en trainers-in-opleiding die met mensen werken, individueel en in organisaties.

Ghislaine Bromberger startte haar carrière als criminologe/agoge. Daarna combineerde zij een docent-/ trainerschap in het HBO met een Gestalttherapeutische praktijk. Zij doceerde Kennis van het Culturele en Maatschappelijk Leven, Politicologie en Cultuursemiotiek. Ten slotte richtte zij haar aandacht op het ondersteunen van de persoonlijke en beroepsmatige ontwikkeling van individuen en teams, die hun creativiteit en veranderingsgezindheid willen ontplooien.