Ontdek de kracht van gastheerschap, benut de kracht van je Mood Makers.
Gastheerschap en gastvrijheid is een thema binnen veel dienstverlenende organisaties: het leidt tot loyale klanten, tevreden medewerkers en een hoger rendement. Organisaties zoeken naar manieren om gastheerschap (verder) te ontwikkelen.
In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. Mood Makers zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun behoeften. De kunst is de passie en energie van deze Mood Makers te gebruiken als inspiratiebron voor anderen.
Dit boek laat zien hoe gastvrije organisaties kunnen worden ontwikkeld en wat daarvoor nodig is. Organisaties moeten vooral investeren in medewerkers en aan de slag gaan met de organisatiecultuur. Mood Maker maakt duidelijk hoe veranderaars hun organisatie in beweging brengen en hoe gastvrijheid een interne waarde wordt. Het presenteert een uitgebalanceerd gedachtegoed dat de auteur succesvol aan de praktijk heeft getoetst.
In deze herziene editie is extra aandacht voor belangrijke thema's als zelforganisatie, teamcultuur en persoonlijke ontwikkeling in gastvrijheid. Daarnaast is de Mood Maker-aanpak aangescherpt met ervaringen uit de praktijk en zijn dertien praktische gastvrijheidsversnellers toegevoegd.
Mood Maker is geschreven voor iedereen die betrokken is bij organisatieverandering en -ontwikkeling in dienstverlenende organisaties. Het boek is ook geschikt voor opleidingen waarin gastvrijheid een thema is.
John Hokkeling is een pionier op het gebied van het ontwikkelen van gastvrijheid in bedrijven. Hij deelt zijn ervaring in de ontwikkeling en verbetering van deze gastvrijheid in tientallen organisaties.