Het einde van winkels? - De strijd om de klant

de strijd om de klant, waarom het niet meer vanzelfsprekend is om naar en winkel te gaan!

Voorzijde
47,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 44,89 i
+
Bestel
ISBN: 9789024407811
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Cor Molenaar
Druk: 1
Pagina's: 220
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
NUR: Management algemeen

Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?

Kansen en bedreigingen

Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen en mogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedrag van consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe het is en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk uit gaat zien.

Toegevoegde waarde

Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordt een webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo? Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of een kwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruik maken van de kansen van internet zullen overleven.