Basisboek bedrijfskunde / Druk 4

Een inleiding in management en ondernemerschap

Voorzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Basisboek bedrijfskunde / Druk 4

ISBN: 9789024407460
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Sytse Douma Stijn van den Hoogen
Druk: 4
Relevante opleidingen: Bedrijfskunde
Pagina's: 352
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
Vervanger van: 9789039525807
NUR: Bedrijfskunde algemeen

Basisboek bedrijfskunde is een zeer toegankelijke inleiding voor iedere student die later in een organisatie gaat werken. Doel van de methode is de lezer een overzicht te geven van de belangrijkste basisbegrippen en inzichten van de bedrijfskunde..

In elk hoofdstuk komen de volgende vier elementen terug:

Het hoofdstuk begint met een casus (behalve hoofdstuk 9; in dat hoofdstuk begint elke paragraaf met een casus);

Kernwoorden en -begrippen staan in de marge;

De tekst wordt op veel plaatsen ondersteund met praktijkvoorbeelden;

Het hoofdstuk wordt afgesloten met een samenvatting en met vragen over de stof.

Het boek wordt verder ondersteund met een uitgebreide website voor zowel studenten als docenten.

Nieuw in de vierde druk:

De inhoud van het boek is aangepast: er is meer aandacht voor de kenmerken van het vak bedrijfskunde als zelfstandige discipline, dus anders dan bedrijfseconomie.

Het boek is beter toegankelijk voor de doelgroep: studenten in het HBO die basiskennis willen opdoen van het vakgebied bedrijfskunde;

Het boek concentreert zich op de theorieën die momenteel (nog) actueel en relevant zijn voor hbo-studenten;

NIEUW: een hoofdstuk gewijd aan Human Resource Management omdat personeelsmanagers steeds vaker strategisch mee moeten denken met de organisatie;

NIEUW: aandacht aan organisaties die in de non-profitsector opereren.

NIEUW: een uitgebreide website met cases, oefeningen en video’s. Voor docenten is er een docentenhandleiding, geannoteerde PowerPoints, en extra cases met vragen en uitwerkingen