De media-explosie / Druk 5

trends en issues media en communicatie

Voorzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

De media-explosie / Druk 5

ISBN: 9789024406838
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Kees van Wijk David Huijzer peter 't Lam Henri Spijkerboer
Druk: 5
Relevante opleidingen: Communicatie
Pagina's: 432
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
Voorgeschreven bij o.a.: Christelijke Hogeschool Ede (CHE)
Vervanger van: 9789039526415
NUR: Massacommunicatie

Een dagelijks leven zonder media; we kunnen het ons niet meer voorstellen. De verscheidenheid aan media-uitingen groeit met de dag. Naast de traditionele media, zoals radio en televisie, zorgen ook de media uit het digitale tijdperk voor een aanhoudende stroom aan boodschappen. Alle reden om te spreken van een media-explosie.

Over de inhoud

Dit boek gaat over de menselijke omgang met die media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de werking van deze diverse communicatievormen in het informatietijdperk. Hoe ontwikkelt het denken over communicatie zich? Welke trends en issues komen in de media naar voren? Wat zijn de belangrijkste trends en hoe ontwikkelen de media zich als interactief communicatiemiddel? Hoe gaan journalisten en woordvoerders om met politieke en economische issues? En hoe grijpt al die media-publiciteit in ons alledaagse bestaan in? Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie, dat zich inmiddels volop heeft bewezen als standaardwerk over communicatie.

Uniek aan dit boek

Succesvolle titel al jaren vast onderdeel binnen de curricula van communicatie-opleidingen

Complete lesmethode, behandelt alle trends en issues in media en (massie)communicatie.

Nieuw in deze vijfde druk

Deze nieuwe druk is volledig geactualiseerd en aangevuld met actuele praktijkvoorbeelden en nieuwe hoofdstukken over mediaorganisaties, participatie en interactie en media- en contentstrategie.

Inclusief online omgeving met extra materiaal

Bij deze vijfde druk hoort bovendien een website: www.demediaexplosie.nl. Op deze site staan voor studenten toetsen, samenvattingen en veel handige tips en links om de kennis te verdiepen.

Doelgroep

Hbo-studenten

Binnen opleidingen: communicatie, media, informatie & communicatie, journalistiek, media en entertainment management en/of met een vak medialandschap, media & maatschappij, massamedia of mediakunde

Beginnende communicatie- en mediaprofessionals die meer willen weten over massamedia en medialandschap