Storydesign - Het geheim achter een strategisch ijzersterk verhaal

Het geheim achter een strategisch ijzersterk verhaal

Voorzijde
27,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789024404339
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Farah Nobbe Natalie Holwerda-Mieras
Druk: 1
Pagina's: 176
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
NUR: Management algemeen

Je hoeft geen charismatisch genie te zijn om een inspirerende presentatie te geven.

Het geheim van een succesvolle presentatie zit aan de achterkant: het ontwerp van je verhaal, het Storydesign, bepaalt grotendeels de impact van je presentatie. En over het ontwerpen van overtuigende verhalen is veel meer bekend dan de meeste mensen weten.

Een sterke presentatie boeit vanaf het allereerste moment, is kraakhelder en blijft lang hangen in de hoofden van de luisteraars. Toch komen veel sprekers niet veel verder dan het chronologisch oplezen van eindeloze hoeveelheden bullet points. Ze drijven hun publiek eerder tot wanhoop dan dat ze overtuigen. Dat is jammer, zeker als je bedenkt dat dit niet nodig is.

In Storydesign vind je de geheimen van klassieke denkers als Aristoteles, maar krijg je ook insider tips van storytellers als Walt Disney. Daarnaast ontdek je welke intrigerende kennis de hedendaagse wetenschap over beïnvloeding biedt. Farah Nobbe en Natalie Mieras nemen je stap voor stap mee door al deze inzichten. Ze hebben hun jarenlange ervaring met duizenden deelnemers omgezet in een simpele, maar ingenieuze methodiek, die je presentaties voor altijd zal veranderen: storydesign.

Storydesign is de gouden standaard voor het ontwerpen van presentaties. Na het lezen van dit boek weet je hoe je het vertrouwen van je toehoorders wint, hoe je hen op jouw manier naar de realiteit laat kijken en - niet onbelangrijk - hoe je hen tot actie aanzet. Het effect? Slimme, glasheldere en meeslepende presentaties waarmee je meer invloed hebt dan ooit.

Farah Nobbe en Natalie Holwerda-Mieras zijn eigenaars van Nobbe Mieras trainingen, een trainingsbureau dat al 15 jaar toonaangevend is op het gebied van presenteren. Beiden hebben een theaterachtergrond en verdiepen zich intensief in de wetenschap en de psychologie. Ze publiceren boeken en artikelen en vertalen deze kennis door in evidence-based methodieken die in korte tijd opmerkelijke resultaten geven.