Nu coaching een vaste plek heeft verworven in organisaties, blijft er nog een belangrijke vraag onbeantwoord: hoe kunnen de voordelen van individuele en teamcoaching ten goede komen aan de hele organisatie?
Dit boek laat zien wat organisaties doen en kunnen doen om een effectieve coachingsstrategie te ontwikkelen die bruikbare en meetbare voordelen voor de hele organisatie oplevert. Dat is zeker niet alleen maar een kwestie van 'veel aan coaching doen'. Je ontwikkelt alleen een coachingscultuur als de hoogste niveaus van een organisatie zich daarvoor inzetten en inzicht hebben in wat coaching doet.
Het ontwikkelen van een coachingscultuur helpt bij:
· het ontwikkelen van een cultuur waarin coaching deel uitmaakt van 'hoe de dingen hier gaan'
· het inbedden van coaching in de strategie van de organisatie
· het creëren van de juiste mix van coaching door lijnmanagers, interne en externe coaches
· het combineren van individuele en teamcoaching en het laten aansluiten van beide bij de (verander)agenda van de organisatie
· het oogsten van leren binnen de organisatie uit de coachingsgesprekken
Een coachingscultuur ontwikkelen in organisaties bevat waardevolle lessen voor managers, coaches, organisatieadviseurs en HR-professionals. Het laat zien hoe coaching kan worden gekoppeld aan organisatieontwikkeling en het creëren van werkelijke waarde.