Business Process Management (BPM) helpt organisaties klantgericht, efficiënt en flexibel te werken en tegelijkertijd een goede werkomgeving te bieden.
De auteurs laten zien hoe procesdenken het in samenhang inrichten en verbeteren van organisaties bevordert. Daarbij kijken zij naar aspecten als besturing, cultuur en IT. Telkens wordt de verbinding gelegd tussen het 'wat' en het 'hoe' van organiseren. Kennis vanuit vakgebieden als kwaliteitszorg, controlling, informatiemanagement, HRM en verander management wordt gecombineerd tot een integrale aanpak.
Managers, projectleiders, procesanalisten, procesarchitecten, consul tants, functioneel beheerders en informatiemanagers verwerven een stevige basis en krijgen concrete handvatten aangereikt om proces gericht werken in de praktijk van de grond te krijgen. Door de praktijk voorbeelden, eigen modellen en checklists biedt dit boek inzichten en gereedschappen waarmee meer en minder ervaren procesprofessionals uit de voeten kunnen.
Dit is het boek waar de procesprofessional in het Nederlandse taal gebied op zit te wachten, een standaardwerk dat nog niet voorhanden was.