Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie goed te laten functioneren, zeker in tijden van agile werken. Het draagt bij aan een prettige werkcultuur, waar medewerkers zich betrokken voelen, resultaten halen en kennis delen.
In dit vervolg op het boek Interne communicatie als managementinstrument geeft de auteur handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren: op medewerker-, team- en organisatieniveau.
Het boek behandelt actuele thema's, zoals:
het belang van engagement;
internal branding;
verandercommunicatie;
de inclusieve organisatie.
Daarbij kijkt de auteur over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod.
Bijbehorende website
Op internecommunicatie-koeleman.nl vind je extra tips, achtergrondinformatie en opdrachten.
Doelgroep
Interne communicatie is geschreven voor hbo- en wo-studenten die dieper op het onderwerp 'communicatie in organisaties' willen ingaan. Dit boek is ook geschikt voor communicatie- en HR-experts die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren.