Voor veel communicatie- en creatiestudenten gaat er een wereld open wanneer ze in de praktijk van een reclamebureau belanden. Vaak hebben ze geen idee hoe communicatie of creatie werkt in ‘het echt’. Laat staan dat ze elkaars discipline kennen. Juist in het reclamevak komen de disciplines samen. Maken en Raken beschrijft de essentie van communicatie en creatie en laat zien hoe die elkaar versterken.
Dit boek neemt je mee in de wereld van een creatief bureau en de rollen en kerncompetenties die daarbij horen. Zodat je heel praktisch kunt ontdekken waar je eigen interesses en kwaliteiten liggen en je gerichtere keuzes kunt maken als het gaat om het vakgebied van reclame en design. Ook komen experts aan het woord: 25 vakidioten geven vanuit de praktijk hun visie op het specialisme waarin ze werken. Dit boek is dan ook de ultieme voorbereiding op een baan in het creatieve-communicatievak. Een must-read voor iedere student of young professional in communicatie en creatie!
“En hoe tof is het – juist als je aan die creatiekant zit – als je daadwerkelijk een keer gaat A/B-testen met iets dat je hebt gemaakt en gaat ontdekken wat er werkt. Want je wilt natuurlijk dat mensen geraakt worden door de creatie die je maakt.”
Yvonne Cornax, marketingstrateeg Marketing Drenthe