Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback weinig of geen effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd? De reeks Feedback in de klas brengt je naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak. Omdat er nood is aan uiteenlopende voorbeelden over hoe je de ideeën kan toepassen bij leerlingen van verschillende leeftijden, zijn er twee edities van dit boek. Je leert hoe je via praktische voorbeelden, werkvormen en concrete tips bij leerlingen van elke leeftijd aan de slag kan. Waarom? Didactische én praktische insteek Concrete uitwerking van wetenschappelijke ideeën Minder verbeterwerk en betere feedback Wat? Actief werken met voorbeelden en gesprek over kwaliteit Verhelderen van verwachtingen Feedback als startpunt Feedback als gesprek Feedback op taak, proces en zelfsturing Van de leerkracht als feedbackgever naar de leerlingen als feedbackgevers en -zoekers Aan de slag met geïntegreerde werkvormen Voor wie? Leerkrachten lager onderwijs Zorgcoördinatoren Directeurs