De kunst van het veranderen / Druk 1

bewegen naar de kern

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
42,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 40,38 i
+
Bestel
ISBN: 9789013114553
Uitgever: Vakmedianet
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marco de Witte Jan Jonker
Druk: 1
Relevante opleidingen: Logistics Management Ad Ondernemerschap & Retail Management HBO-ICT Technische Bedrijfskunde
Pagina's: 288
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam Hogeschool Utrecht
Categorie: Verandermanagement
NUR: Management algemeen

In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:

*Waarom?

*Wat?

*Hoe?

*Wie?

*Ik!

Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.

Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'inhoud en betekenis' en 'ratio en emotie'. Veel veranderkundigen zullen deze herkennen als relevante, aandacht vragende, maar ook taaie vraagstukken.

Aan de hand van het door de auteurs ontwikkelde model wordt helder hoe mensen in hun eigen praktijk aan de slag kunnen om bij de kern van hun vraagstukken te komen. Tegelijkertijd laat dit boek zien dat veranderopgaves slecht te managen of instrumenteel aan te vliegen zijn. De auteurs benaderen ze daarom als 'de kunst van veranderen'; een kunst die de nodige professionaliteit vraagt.

Alle centrale ideeën en concepten worden in dit boek niet alleen beschreven, maar zijn ook vertaald in schema's, afbeeldingen en illustraties. Dit maakt De kunst van veranderen een bijzonder vormgegeven boek.