Communicatie Dossier Storytelling

de kracht van verhalen in communicatie

Voorzijde
Achterzijde
56,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 53,91 i
+
Bestel
ISBN: 9789013014662
Uitgever: Adfo Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: G. Rijnja R. van der Jagt
Druk: 1
Pagina's: 125
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2004
NUR: Communicatiekunde algemeen

Verhalen bieden een herkenbare, creatieve en toegankelijke manier om te zeggen waar het op staat. Ze worden gebruikt als middel bij het betekenis geven aan complexe informatie. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het vertellen van verhalen steeds belangrijker wordt als sturingsinstrument in organisaties.

Stel uzelf de volgende vraag: "Gebruik ik droge feiten en cijfers om mensen achter een nieuwe reorganisatie te krijgen? Of vertel ik een verhaal, een metafoor, waaruit iedereen de moraal en het nut van de verandering kan halen?"