Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert
en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn, moet van veel markten
thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e druk van Schrijven voor het beeldscherm
is de schrijfcoach voor iedereen die meer uit zijn webteksten en
sociale media wil halen. Met als uitgangspunt dat het schrijven van een
goede webtekst niet moeilijk is, bevat het boek een minimum aan technische
en een maximum aan praktische informatie.
SOCIALE MEDIA
Schrijven voor de 'nieuwe' media is meer dan het publiceren op een website.
Je hebt ook inzicht nodig in de mogelijkheden van sociale media als
Twitter en Facebook, kennis van de manier waarop zoekprogramma's als
Google werken en inzicht in het gedrag van sitebezoekers, van smartphonegebruikers en sociale media-fans. Dit boek geeft een compleet overzicht van de mogelijkheden om webteksten maximaal te laten scoren.
WEBSCHRIJVERS
Van professionele tekstschrijvers tot studenten journalistiek, van communicatiemedewerkers en beleidsadviseurs tot bloggers: dit boek is onmisbaar
voor iedereen die schrijft voor internet en intranet, voor sites, blogs
en sociale media.
Schrijven voor het beeldscherm is onderdeel van de HVdS-reeks. Communicatieprofessionals van Hendrikx Van der Spek publiceerden in deze
reeks ook Schrijven voor lezers en De Argumentatiecoach.
Willem Hendrikx is partner in Hendrikx Van der Spek. Als schrijver, trainer
en adviseur ondersteunt hij klanten bij de overheid en in het bedrijfsleven.
Hij schreef onder andere het Handboek Intranet en, samen met Erik van
der Spek, de Gids voor het schrijven van softwarehandleidingen.