Schrijven voor het beeldscherm / Druk 6

Voorzijde
48,75
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 46,31 i
+
Bestel
ISBN: 9789012583268
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Willem Hendrikx
Druk: 6
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
Vervanger van: 9789012129145
NUR: Management algemeen

Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert

en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn, moet van veel markten

thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e druk van Schrijven voor het beeldscherm

is de schrijfcoach voor iedereen die meer uit zijn webteksten en

sociale media wil halen. Met als uitgangspunt dat het schrijven van een

goede webtekst niet moeilijk is, bevat het boek een minimum aan technische

en een maximum aan praktische informatie.

SOCIALE MEDIA

Schrijven voor de 'nieuwe' media is meer dan het publiceren op een website.

Je hebt ook inzicht nodig in de mogelijkheden van sociale media als

Twitter en Facebook, kennis van de manier waarop zoekprogramma's als

Google werken en inzicht in het gedrag van sitebezoekers, van smartphonegebruikers en sociale media-fans. Dit boek geeft een compleet overzicht van de mogelijkheden om webteksten maximaal te laten scoren.

WEBSCHRIJVERS

Van professionele tekstschrijvers tot studenten journalistiek, van communicatiemedewerkers en beleidsadviseurs tot bloggers: dit boek is onmisbaar

voor iedereen die schrijft voor internet en intranet, voor sites, blogs

en sociale media.

Schrijven voor het beeldscherm is onderdeel van de HVdS-reeks. Communicatieprofessionals van Hendrikx Van der Spek publiceerden in deze

reeks ook Schrijven voor lezers en De Argumentatiecoach.

Willem Hendrikx is partner in Hendrikx Van der Spek. Als schrijver, trainer

en adviseur ondersteunt hij klanten bij de overheid en in het bedrijfsleven.

Hij schreef onder andere het Handboek Intranet en, samen met Erik van

der Spek, de Gids voor het schrijven van softwarehandleidingen.