De uitgangspunten van deze boeken zijn: - Opgezet vanuit de domeinindeling van de Kennisbasis Wiskunde voor de pabo: hoe komen deze voor in de realiteit, om welke wiskunde(taal) gaat het en hoe kun je eraan werken in de basisschool. - Aandacht voor A-B-C in samenhang: Activiteiten in de praktijk, Bronnen met theoretische inzichten en het eigen niveau van geCijferdheid. - In elk deel is aandacht voor gelegenheid-tot-leren (opportunityto-learn) van rekenen-wiskunde: aandacht voor doelgericht werken, zicht op leerlijnen, en differentiatie die bijdraagt aan gelijke onderwijskansen. -Dekkend voor de Kennisbasis Wiskunde en de inhouden van de landelijke kennistoets Wiskunde voor de pabo.
Getallen zijn overal Zonder grip op getallen kom je niet ver in het leven. Op de basisschool verwerven kinderen het onmisbare fundament van het begrijpen van getallen en het kunnen omgaan met getallen. In dit deel lees je alles wat je als leerkracht wilt weten hierover, van ontluikende gecijferdheid tot schriftelijk en schattend rekenen, en van hoofdrekenen tot het gebruiken van de rekenmachine.
In dit deel zijn nieuwe inzichten verwerkt over rekenen-wiskunde voor burgerschap en kritisch kwantitatief denken, het leren van wiskundig probleemoplossen en variƫren met instructievormen.
Bij de boeken is er een ondersteunende online leeromgeving, eDition, met aanvullend materiaal.