- Het enige didactiekboek dat levensbeschouwelijk leren koppelt aan Geestelijke Stromingen;
- geschikt voor pabo’s van alle levensbeschouwelijke stromingen;
- uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent.
Verhalen vertellen en vragen stellen biedt studenten vakdidactiek om Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen te geven op de basisschool. Deze didactiek verbindt lesgeven over Geestelijke Stromingen aan de levensvragen van leerlingen. Dit boek bereidt studenten voor op het begeleiden van levensbeschouwelijk leren en het lesgeven over Geestelijke Stromingen op zowel openbare als bijzondere scholen. De verbinding van de professionele identiteitsontwikkeling van studenten aan hun vakdidactische vaardigheden maakt dit boek uniek. Het boek bestaat uit twee delen: Vakdidactiek Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen; Theorie en praktische handreikingen voor het begeleiden van levensbeschouwelijk leren en Verhalen vertellen en vragen stellen; 68 verhalen uit de Geestelijke Stromingen over de negen belangrijkste levensvragen.
Deel 1 van de tweede editie is volledig geactualiseerd naar aanleiding van ontwikkelingen in de samenleving en het onderwijsveld en verbeterd op basis van gebruik in de onderwijs- en opleidingspraktijk. Er is een geheel nieuw hoofdstuk toegevoegd: Verhalen en Vragen als focus van vieren. Daarnaast is deel twee uitgebreid met acht nieuwe algemeen-levensbeschouwelijke verhalen uit de jeugdliteratuur.