Data-bedreven marketing (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
25,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001893132
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Danny Oosterveer
Druk: 1
Pagina's: 314
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Categorie: Management & bedrijfskunde Organisatiekunde
NUR: Management algemeen

Bij alles wat we online doen, laten we digitale voetsporen na. Sterker nog, ook wat we offline doen, wordt vaak digitaal vastgelegd. Dit zorgt voor een explosieve groei van de hoeveelheid data waarover organisaties kunnen beschikken. Toch doen organisaties er nog nauwelijks iets mee. Terwijl je al met een klein beetje verstand van data veel betere beslissingen kunt nemen voor je marketing en communicatie. Dit boek reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee de marketinginspanningen te verbeteren. Alle facetten van de inzet van analytics komen aan bod: van de ‘why’ van data tot big data en van het opstellen van metrics tot optimalisatie.

Data-bedreven marketing sluit aan bij de actuele ontwikkelingen in het onlinemarketingvakgebied en bevat veel wetenschappelijke inzichten. Tegelijk biedt het praktische handvatten, bijvoorbeeld over de omgang met privacy. Na het lezen van dit boekhebje kennisgemaakt met de wereld van digital analytics en kun je data verantwoord inzetten om zo je business te optimaliseren

Noordhoff Business Danny Oosterveer is een allround digital marketeer die zijn voorliefde voor de creatieve kant van marketing combineert met een passie voor data. Hij adviseert bedrijven over de inzet van digital marketing, verzorgt trainingen en is een veelgevraagde spreker op congressen, waarbij zijn focus ligt op contentmarketing, digital analytics, advertising, zoekmachineoptimalisatie, webontwikkeling en social media marketing.

Als schrijver en blogger is Danny Oosterveer actief voor Marketingfacts, The Next Web, Frankwatching, Emerce, SportNext en TravelNext.

Hij was hoofdredacteur van het toonaangevende Marketingfacts Jaarboek, is co-auteur van het boek Social Media Management en auteur van het studieboek Basisboek Digital Analytics. DANNY OOSTERVEERData-bedreven marketing Laat je niet langer leiden door data, maar word data-bedreven.