Marktonderzoek / Druk 10

Voorzijde
Inkijkexemplaar
81,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 77,85 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001891244
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Mirjam Broekhoff Harm Stumpel Erik Kostelijk
Druk: 10
Relevante opleidingen:
Pagina's: 486
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam Saxion Hogeschool Utrecht
Vervanger van: 9789001861292
NUR: Toegepaste communicatiekunde

- Dé standaard op het gebied van marktonderzoek;

- praktisch en helder gestructureerd handboek voor het complete marktonderzoeksproces;

- biedt alle tools om het onderzoeksproces stapsgewijs uit te kunnen voeren.

Marktonderzoek is het complete basisboek voor alle opleidingen waar studenten in het kader van afstuderen of stage zelf marktonderzoek doen. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij de nadruk ligt op het onderlinge verband tussen de verschillende fasen van onderzoek. Er is uitgebreide aandacht voor het formuleren van het theoretisch kader, de centrale vraag en de deelvragen. De verschillende onderzoeksvormen – kwalitatief en kwantitatief – worden beschreven, vanuit een praktische how to-benadering.

De belangrijkste wijziging in deze vernieuwde, tiende editie is de nieuwe structuur. Deze volgt nu de verschillende fasen van de onderzoekscyclus:

a. Probleemanalyse

b. Onderzoeksopzet

c. Uitvoering

d. Analyse

e. Rapportage en presentatie

Ieder hoofdstuk vormt een onderdeel van deze onderzoekscyclus, alle hoofdstukken samen geven het volledige beeld. Deze structuur maakt het boek uniek ten opzichte van andere Nederlandstalige (markt)onderzoeksliteratuur.

Daarnaast is er een uitgebreide paragraaf toegevoegd over A/B testing, usability testing en user experience en een hoofdstuk over (digital) analytics.

De motivatie van de auteur om dit boek te schrijven:

“In mijn college miste ik een boek dat op gestructureerde wijze de student laat zien hoe hij een onderzoeksplan moet opstellen en uitvoeren.”

~ Harm Stumpel ~

Marktonderzoek is bestemd voor alle opleidingen waar studenten in het kader van stage of afstuderen zelf marktonderzoek doen. Het is met name geschikt voor de hbo-opleidingen Commerciële Economie, Bedrijfseconomie, Logistiek en Bedrijfskunde.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsen. Voor docenten staan er toetsen en PowerPoints.

Harm Stumpel studeerde Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte hij als marktonderzoeker in het boekenvak en voor de marktonderzoekafdeling van een grote tijdschriftuitgeverij. Ruim twintig jaar geleden is hij gaan lesgeven aan de HES, de Hogeschool voor Economische Studies, tegenwoordig onderdeel van de Hogeschool van Amsterdam (HvA).

Mirjam Broekhoff studeerde Economie, Marketing en Marktonderzoek aan de University for Life Sciences in Wageningen. Daarna werkte ze als marktonderzoeker, marketeer en docent in het heao. Sinds vijftien jaar heeft ze haar eigen bureau MB Marketing & Communicatie.