- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten.
‘Kan het ook wat korter?’ – een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen lezen en waarom zouden zij geloof hechten aan wat jij schrijft?
In Rapportagetechniek leren studenten o.a. welke vragen een professionele tekst moet beantwoorden, wat er in een inleiding moet staan en hoe je een bronvermelding schrijft. Door het toegankelijke aanbod van de theorie, de vele voorbeelden en uitgebreide online leeromgeving is Rapportagetechniek bijzonder geschikt voor zelfstudie.
Deze zesde, herziene editie is meer dan ooit gericht op beknoptheid en doeltreffendheid. Met dat oogmerk is de structuur van sommige hoofdstukken gewijzigd en zijn extra adviezen toegevoegd. De voorbeelden zijn vernieuwd en de vormgeving heeft weer een modern jasje.
Bij dit studieboek hoort een rijke digitale leeromgeving. Studenten kunnen zich daar slim voorbereiden op tentamens, met behulp van oefentoetsen, video’s en begrippentrainers. Met de code voor in hun nieuwe boek krijgen studenten twee jaar toegang tot de digitale leeromgeving. Door in te loggen met hun Noordhoff-docentaccount kunnen docenten profiteren van de Onderzoeksontwerpassistent. Die biedt o.a. toetsen, opdrachten, begrippen, casussen, flitscolleges, non-parametrische toetsingstechnieken en databestanden.
Bij dit boek kunnen docenten bovendien zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Ook zijn er extra, afgeschermde, toetsvragen beschikbaar waar studenten nog niet mee hebben kunnen oefenen. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.
Rapportagetechniek – Schrijven voor lezers met weinig tijd sluit aan bij zowel de propedeuse- als hoofdfase van opleidingen in het technisch onderwijs (ho en wo).