In Retailmarketing staat de vraag hoe retailing in zijn werk gaat centraal. Het boek helpt je feitenkennis op te bouwen over de retail en geeft je toegankelijk weer hoe deze branche in elkaar zit. Zeer compleet en toch toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de praktijkgerichte benadering.
Waarom kiezen voor Retailmarketing?
* standaardwerk voor het vakgebied retailmarketing;
* praktijkgericht;
* beantwoordt de vraag hoe doe ik retailing?
Dit boek leert je niet alleen wat retailing is, maar ook hoe je het in de praktijk kunt toepassen. En dan met name om de bestaande operatie van een bedrijf te verbeteren en optimaliseren. Wat kan er bijvoorbeeld beter als het gaat om de marktbenadering of de interne procesvoering? Je leert externe en interne analyses te maken, én je leert hoe je die analyses vertaalt naar een strategie. Deze kennis heb je zeker nodig wanneer je na je studie aan de slag gaat in een managementfunctie in de retailsector.
Deze zesde editie van Retailmarketing gaat uit van een nieuw model voor het strategische en tactische retailmarketingproces. Recente ontwikkelingen op het gebied van online marketing zijn in deze uitgave verwerkt, de cijfers en voorbeelden zijn geactualiseerd en er zijn onderzoeksdata toegevoegd. Verder bevat deze zesde druk nieuwe bijdragen op het gebied van category management en branding en positionering. Het onderdeel SWOT is verbeterd en de teksten zijn toegankelijker gemaakt. Op sommige plaatsen is de tekstvolgorde aangepast, zodat de onderwerpen nog beter op elkaar aansluiten. Aan het eind van ieder hoofdstuk vind je een samenvatting. Die kun je goed gebruiken bij het voorbereiden op je tentamens. Retailmarketing is ook verkrijgbaar als e-book.
Online ondersteuning
Op de ondersteunende website vind je toetsvragen, actualiteiten en extra stof. Zo kun je je de lesstof nog beter eigen maken en efficiënt voorbereiden op tentamens.