- Kennismaking met bedrijfseconomie, speciaal voor 'non-financials';
- theorie gekoppeld aan managementbeslissingen;
- voorzien van veel nieuwe praktijkcasussen en voorbeelden.
Dit boek leert studenten die geen financieel-economische opleiding volgen, de belangrijkste financieel-economische principes toe te passen, zoals het maken van een marketingplan of een investeringsvoorstel. Aan de hand van het ondernemingsplan van een startende onderneming, maken studenten kennis met begrippen als ‘begrote balans’, ‘liquiditeitsbegroting’ en ‘resultatenrekening’ en leren ze kostprijzen in de dienstverlening te berekenen.
Kenmerkend voor Bedrijfsbeslissingen en financiële verantwoording is dat het managementbeslissingen als uitgangspunt neemt en dat de theorie daaraan is gekoppeld, en niet andersom. Daarbij besteedt het boek ruime aandacht aan de omgevingsfactoren die een rol spelen bij het nemen van bedrijfsbeslissingen.
Het boek is beschrijvend van aard en bevat weinig berekeningen. Dit maakt het zeer toegankelijk voor de doelgroep. Deze vierde editie bevat meer praktijkcasussen en voorbeelden.
Studenten hebben op de ondersteunende website bij het boek toegang tot oefentoetsen, webcolleges, uitwerkingen en Excelvoorbeelden. Docenten hebben er toegang tot collegesheets en alle afbeeldingen en figuren.
Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten.
Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.
Deze uitgave is bedoeld voor alle opleidingen waarbij een economisch beroepsproduct of economische beroepshandeling aan bod komt.