Internationaal ondernemen / Druk 2

een inleiding

Voorzijde
Achterzijde
Inhoudsopgave;
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Internationaal ondernemen / Druk 2

ISBN: 9789001850807
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Radha Jethu-Ramsoedh Maud Hendrickx
Druk: 2
Pagina's: 356
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
Vervanger van: 9789001792244
Categorie: Management & bedrijfskunde Bedrijfskunde & ondernemerschap
NUR: Bedrijfskunde algemeen

- Behandelt de basisbeginselen van internationaal ondernemen;

- veel praktijkvoorbeelden ondersteund door actuele cijfers;

- handige ondersteunende website.

Het open karakter van de economie en de internationalisering van het bedrijfsleven hebben geleid tot een groeiende behoefte aan goed opgeleide studenten met een brede kennis op het gebied van internationaal ondernemen. Dit boek behandelt de basisbeginselen van het internationaal handeldrijven.

De onderwerpen die in Internationaal ondernemen aan bod komen, zijn: politieke en economische omgeving, cultuur, management en organisatie, analyse van de internationale omgeving, marktentreestrategieën en internationale marketing, interculturele communicatie, internationaal recht, internationale financiering en betalingsverkeer, en logistiek en internationaal vervoer. Ter verduidelijking van de leerstof zijn veel praktijkvoorbeelden, feiten en cijfers opgenomen. Door aansprekende foto’s komt de wereld van de internationale handel echt tot leven.

Het boek is geschreven voor opleidingen waarin internationaal ondernemen, internationale handel, internationaal management en globalisering deel uitmaken van het curriculum. Deze uitgave is ook in een Engelstalige editie beschikbaar: International Business.

Deze tweede editie bevat actuele voorbeelden van bedrijven en organisaties die doen aan internationaal ondernemen. Daarnaast zijn onderwerpen als social media, crowdfunding en de zes dimensies van Hofstede toegevoegd. In de artikelen en cases is meer aandacht voor de BRICS-landen.