Al 20 jaar een begrip voor beeldend onderwijs op de pabo en de lerarenopleiding;
concrete en inspirerende begeleiding van het creatieve beeldende proces;
biedt een theoretisch kader én een praktische uitwerking van het vakgebied beeldend onderwijs.
Creativiteitsontwikkeling is dé uitdaging voor het onderwijs van deze tijd. Goed beeldend onderwijs biedt kinderen de mogelijkheid zich te oriënteren op de wereld en zichzelf. Vanuit een persoonlijk perspectief ontwikkelen ze kennis, inzicht en vaardigheden. Laat maar zien biedt, door middel van een procesgerichte didactiek, zowel een theoretische basis als een concrete uitwerking voor goed beeldend onderwijs.
Deze vernieuwde, zesde editie van Laat maar zien is volledig herzien. De taal is nu nog toegankelijker en het boek is uitgebreid met nieuwe hoofdstukken. Zo is er hernieuwde aandacht voor thematisch onderwijs en is er een hoofdstuk over het ontwerpen van eigen onderwijs opgenomen. Ook is de online omgeving nu uitgebreid met een hoofdstuk over de geschiedenis van de didactiek van beeldend onderwijs.
Het boek is speciaal geschreven voor de pabo en is geschikt voor zowel de propedeutische fase als de hoofdfase.
Over de auteurs
Jos van Onna was jaren docent aan de theaterschool en de pabo te Amsterdam. Momenteel werkt hij als freelance educatief ontwikkelaar voor beeldend onderwijs en cultuureducatie. Anky Jacobse werkte op verschillende lerarenopleidingen als docent beeldende vorming en vakdidactiek. Sinds 1978 werkte ze bij de SLO, nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling, als leerplanontwikkelaar voor het leergebied kunstzinnige oriëntatie en cultuureducatie