Essentie van dienstenmarketingmanagement / Druk 3

Voorzijde
Inkijkexemplaar
56,95
Levertijd: 4 werkdagen
Met 5% studentenkorting
voor 54,10 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001749927
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Ton Borchert
Druk: 3
Relevante opleidingen: Logistiek Management Commerciële Economie Facility Management
Pagina's: 298
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Utrecht Saxion Zuyd Hogeschool
Vervanger van: 9789001850975
NUR: Marketing

- Compact en toch zeer compleet;

- veel aandacht voor o.a. data analytics, customer touchpoints en de deeleconomie;

- handige ondersteunende website met extra les- en studiemateriaal.

Essentie van dienstenmarketingmanagement leert studenten hoe zij binnen dienstverlenende organisaties op een efficiënte manier invulling kunnen geven aan het marketingbeleid. Daarbij wordt zowel gekeken naar de offline als online marketingtools waarover organisaties beschikken. Het is daarmee een zeer praktisch en overzichtelijk handboek. Compact, maar desondanks zeer compleet.

Horecaondernemingen, onderwijsinstellingen, consultancybureaus, schoonmaakbedrijven en ziekenhuizen (maar bijvoorbeeld ook de media!) – het zijn allemaal dienstverleners. Willen zij waarde creëren voor hun klanten en stakeholders, dan zullen zij hun diensten optimaal moeten managen. Grondige kennis van dienstenmarketing is daarbij onmisbaar. Dit boek is een onmisbare vraagbaak bij het verwerven van die kennis.

Deze nieuwe, derde editie van Essentie van Dienstenmarketingmanagement is geheel geactualiseerd en biedt ook nu weer veel voorbeelden uit dit dynamische vakgebied, evenals praktische invalshoeken, zonder te verzanden in complexe overwegingen. Aan de vertrouwde, compacte benadering van de materie wordt vastgehouden. Daarnaast volgt de opzet van het boek nu een logische driedeling: inleiding, theorie, uitvoering. Hiermee kan de lezer direct aan de slag voor een dienstverlenende organisatie.

Essentie van dienstenmarketingmanagement is met name geschikt voor opleidingen als Commerciële Economie, Facility Management en Small Business & Retailmanagement. Maar ook binnen het Hotelonderwijs of voor opleidingen als Recreatie & Toerisme of Media & Entertainment kan het uitstekend worden gebruikt. Inzetbaar vanaf de propedeusefase.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsvragen. Voor docenten staan er collegesheets en cases.

Over de auteur

Ton Borchert is – na diverse marketing- en managementfuncties in binnen- en buitenland – werkzaam als hogeschooldocent Marketing bij Hogeschool Utrecht / HU Business School. Hij verzorgt daarnaast regelmatig (internationale) cursussen en projecten en doet promotieonderzoek naar dienstverleningsprocessen aan de Maastricht School of Management. Ook heeft hij een aantal landelijk bekende marketingboeken op zijn naam staan.