Basisboek Kwalitatief onderzoek / Druk 5

Handleiding voor het opzetten en uitvoeren van kwalitatief onderzoek

Voorzijde
Inkijkexemplaar
72,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 69,30 i
Andere versies
+
Bestel

- Dé handleiding voor kwalitatief onderzoek;

- alle aspecten van onderzoek komen aan bod;

- met aandacht voor online onderzoeksmethoden.

Het Basisboek Kwalitatief onderzoek behandelt stapsgewijs het kwalitatieve onderzoeksproces: van de probleemstelling en onderzoeksvraag tot de analyse en onderzoeksrapportage. Deze systematische opbouw maakt het boek zeer goed inpasbaar in het onderwijs en volgt de opbouw van een college- of werkgroepenreeks ‘Kwantitatief onderzoek’.

De opdrachten aan het eind van iedere paragraaf zorgen ervoor dat de student direct concreet met de lesstof aan de slag kan. Op deze manier kunnen lezers ook zelfstandig aan een onderzoeksontwerp schrijven. Gebruikers van het boek kunnen bovendien kosteloos gebruikmaken van Kwalitan, een toegankelijk Nederlands kwalitatief analyseprogramma.

Deze vernieuwde, vijfde editie is uitgebreid met informatie over socialmedia-onderzoek en de privacyaspecten van onderzoek.

Motivatie van de auteur om dit boek te schrijven:

“Ik miste een toegankelijk maar wel grondig Nederlands en praktisch boek over het opzetten en uitvoeren van kwalitatief onderzoek.”

– Ben Baarda –

Het boek is bruikbaar voor zowel de propedeuse als hoofdfase van universitaire en hbo-opleidingen waarin onderzoek een belangrijke rol speelt. Het boek bevat voorbeelden uit veel disciplines.

De ondersteunende online omgeving is voorzien van (oefen)toetsen.

Basisboek Kwalitatief onderzoek is geschreven door een professioneel schrijversteam met een brede expertise:

Ben Baarda heeft op basis van zijn jarenlange ervaring als universitair docent en adviseur een groot scala aan standaardwerken op het gebied van de methodenleer en statistiek ontwikkeld.

Esther Bakker is gezondheidswetenschapper en werkt als universitair docent aan de Open Universiteit.

De expertise van Mark Julsing ligt vooral op het gebied van online- en mediaonderzoek.

Tom Fischer is hogeschooldocent en leerlijnexpert toegepast onderzoek aan het instituut voor marketingmanagement aan de Hanzehogeschool Groningen.

Vincent Peters is hoofddocent onderzoekmethodologie aan de masteropleidingen van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Thérèse van der Velden werkt als psycholoog en socioloog bij de Onderzoeksraad voor Veiligheid.