Circulair innoveren en duurzaam ondernemen

Voorzijde
Inkijkexemplaar
60,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 57,90 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001738556
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Bart Bossink
Druk: 1
Relevante opleidingen: Technische Bedrijfskunde
Pagina's: 350
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Zuyd Hogeschool
NUR: Management algemeen

- Biedt een integrale visie op circulaire innovatie en duurzame vernieuwing;

- Inspirerende insteek en oplossingsgericht;

- Behandelt het belang van een bredere innovatiebeweging.

Dit boek behandelt de innovatieve oplossingen die door de jaren heen in de praktijk zijn ontwikkeld door ondernemers en organisaties. Het beoogt daarmee het perspectief te bieden en de mogelijkheden te schetsen die er zijn om duurzaamheidsproblemen op te lossen en te voorkomen. En daar waar mensen zich inspannen om deel te nemen aan het circulaire innovatieproces, ontstaan nieuwe innovaties en ontspruit een bredere circulaire en duurzame innovatiebeweging.

Vanuit een integrale visie op circulaire innovatie en duurzame vernieuwing gaat het boek in op alle belangrijke aspecten, methodes en concepten die kunnen worden ingezet om op duurzame en maatschappelijk verantwoorde wijze te ondernemen, te innoveren, te produceren en te organiseren.

Het stichten, inrichten en bouwen van organisaties waarin wordt gestreefd naar een her-balans die ten goede komt aan people en planet, zonder profit te veronachtzamen, staat centraal in dit boek.

Op de bijbehorende website van deze uitgave biedt Noordhoff digitale ondersteuning aan bij dit boek. Via de unieke code voorin het boek vinden docenten en studenten dit materiaal, dat bestaat uit oefentoetsen, PowerPointpresentaties en uitwerkingen van opdrachten en cases.

Prof. dr. ir. Bart Bossink (1967) is specialist in clean-tech innovatie en werkt als hoogleraar Science, Business & Innovation aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij onderzoekt het gedrag van creatieve mensen, in organisaties die de wereld veranderen, in omgevingen met een bijzonder innovatieklimaat. Zijn onderzoek stelt hem in staat om ook zelf regelmatig te innoveren. Zijn naam is door de jaren heen verbonden aan meer dan 60 wetenschappelijke artikelen, 9 boeken, meer dan 40 tv-uitzendingen, 10 universitaire opleidingen, 20 nieuwsartikelen, 35 artikelen voor managers, 35 presentaties op conferenties en meer dan 300 onderzoeksprojecten bij profit- en non-profitorganisaties.