Een manager is vergelijkbaar met een piloot die in turbulent weer een vliegtuig op koers moet zien te houden. Daarvoor kan zij of hij allerlei instrumenten op het dashboard gebruiken. Een ondernemer heeft ook een dashboard nodig om een bedrijf door economisch zwaar weer te kunnen loodsen. Kennis van de economische omstandigheden en hun invloed op resultaten van een onderneming, is voor een manager van vitaal belang.
Macro-economische ontwikkelingen en bedrijfsomgeving gaat over de macro-economische omgeving van bedrijven en de invloed ervan op het
bedrijfsresultaat. Het boek behandelt de onderwerpen als bedrijfsomgeving, inkomensvorming en –besteding, conjunctuur, structuur van de economie, overheidsbeleid en de invloed van macro-economische ontwikkelingen op het bedrijfsbeleid. Deze nieuwe editie is volledig geactualiseerd.
- Maakt de impact van de macro-economische omgeving op bedrijfsresultaten duidelijk;
- laat zien hoe managers hierop invloed kunnen uitoefenen;
- volledig geactualiseerde nieuwe editie.
Op www.macroeconomischeontwikkelingen.noordhoff.nl zijn er voor studenten
toetsvragen met feedback en studie advies, leerdoelen en samenvatting per hoofdstuk en meerkeuzevragen, opgaven en vraagstukken per hoofdstuk beschikbaar. Voor docenten zijn per hoofdstuk de antwoorden op de meerkeuzevragen, opgaven en vraagstukken opgenomen en zijn er collegesheets met figuren en tabellen beschikbaar.
Doelgroep
Geschikt voor de propedeuse Economie en andere economische opleidingen.
De auteurs
Ad Marijs en Wim Hulleman zijn ruim twintig jaar succesvolle auteurs van de serie Algemene Economie en bedrijfsomgeving en al vele jaren docenten bij Hogeschool Windesheim.