- Geeft een actueel en helder overzicht van de verschillende stromingen binnen het vakgebied van branding;
- biedt met een canvas praktisch houvast voor het analyseren en activeren van merken;
- is goed gestructureerd en kan met diverse lees- en studeerroutes op meerdere manieren worden gebruikt.
BRANDING geeft een actueel en volledig overzicht van het vakgebied. Vanuit een brede invalshoek geeft dit boek houvast op het gebied van merkmanagement; ‘The Game of the Name’. Onder meer door de introductie van verschillende stromingen binnen branding. Het boek geeft inzage in zowel bekende als minder bekende strategische modellen en biedt praktische instrumenten (o.a. Brand Coding Canvas) waarmee bestaande merken geanalyseerd kunnen worden en nieuwe tot leven gebracht. Het boek behandelt veel verschillende aspecten van branding, van merkoriëntatie, merkstructurering en naamsontwikkeling tot purposeful branding en iconic moves.
Het boek is zeer toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de sterke verbinding tussen theorie en praktijk. Het boek is doorspekt met herkenbare en inspirerende voorbeelden. Door de opzet in delen kan je zelf bepalen hoe diepgaand het vakgebied branding wordt bestudeerd. Na een eerste verkenning is het mogelijk om een passende lees- en studeerroute te kiezen. In de leeswijzer is extra uitleg te vinden over de verschillende mogelijkheden.
BRANDING is met uitstek geschikt voor hbo-opleidingen zoals Commerciële Economie, Communicatie, Creative Business en Bedrijfskunde. Het boek kan worden ingezet vanaf studiejaar 2, de hoofdfase van de opleiding.
Studenten en docenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. interactieve toetsvragen, aanvullende cases, tabellen en figuren, extra artikelen, begrippentrainers en collegesheets.
Drs. Andy Mosmans studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO en BBDO Nederland. Tegenwoordig werkt hij als adviseur en ondernemer vanuit ARA Creative Agency en Andy Mosmans & Company. Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkte hij voor meer dan 100 (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken.
Drs. Patrick van Thiel is oprichter van Van Thiel & Company, marketing & innovatie architecten. Dit consultancybureau voor strategische marketing richt zich op het (door)ontwikkelen van merk- en innovatieconcepten, het opzetten van strategisch merk- en innovatiebeleid en het operationaliseren en implementeren van merk & innovatie ambities.