De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse / Druk 6

Voorzijde
Inkijkexemplaar
53,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 51,25 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001599065
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Henk Schilstra
Druk: 6
Relevante opleidingen: Bedrijfskunde
Pagina's: 168
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Haagse Hogeschool (HHS)
Vervanger van: 9789001889104
NUR: Bedrijfseconomie

Studenten leren integrale bedrijfsanalyses uitvoeren vanuit een financieel perspectief;

Een echt 'doe-boek' met veel opdrachten, waarmee de student zelfstandig aan de slag kan;

toegankelijk en actueel, sluit daardoor goed aan op de beroepspraktijk.

Integrale Bedrijfsanalyse leert studenten zelfstandig en systematisch een integrale bedrijfsanalyse uitvoeren vanuit een financieel perspectief. Rapportage is daarbij een belangrijk onderdeel. Studenten maken kennis met de elementaire theorie van de bedrijfsanalyse en krijgen een duidelijk beeld van de brede context van de financiële functie. Ook ontwikkelen ze de bijbehorende competenties: kennis van mondiale financieel-economische gebeurtenissen, analytisch vermogen en vaardigheden om financiële data te interpreteren.

Integrale Bedrijfsanalyse is een deel uit de succesvolle serie Financieel Management.

Deze hernieuwde zesde editie heeft een apart hoofdstuk over de technische analyse. Daarnaast is er nu aandacht voor strategische besluitvorming en langetermijn-waardecreatie op sociaal, ecologisch en economisch vlak. Hieraan gerelateerd komen ook de ‘sustainable development goals’ en de methodiek van het bedrijfsmodel aan bod. Bij het hoofdstuk over ‘forecasting’ zijn inzichten uit de lerende organisatie en enkele Exceltechnieken toegevoegd. Ook de rijke online leeromgeving bij deze uitgave is volledig hernieuwd.

Integrale Bedrijfsanalyse kan vanaf de propedeutische fase worden ingezet bij verschillende opleidingen, zoals Accountancy, Finance & Control, Bedrijfskunde, Business Studies en Commerciële Economie.

Studenten en docenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. webcolleges, Excel-analysemodellen en PowerPointpresentaties.

Henk Schilstra is een econoom met brede bedrijfskundige ervaring, gespecialiseerd in strategie, finance en organisatie. Hij is hogeschooldocent bij diverse opleidingen van de Hogeschool Inholland. Daarnaast is hij als onderzoeker betrokken bij BDSi, een netwerkorganisatie die organisaties begeleidt in het versterken van de concurrentiekracht.