Strategische marketingplanning / Druk 8 (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
62,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001593506
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Karel Jan Alsem
Druk: 8
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Vervanger van: 9789001877484
Categorie: Management & bedrijfskunde Marketing Strategische marketing Strategisch management
NUR: Marketing

In Strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën op een toegankelijke wijze uitgelegd. Ieder hoofdstuk betreft een stap in het strategische marketingplanningsproces. Iedere stap wordt geïllustreerd met praktische voorbeelden en een slotcase, daarnaast worden per stap handige tools gepresenteerd.

In deze achtste editie wordt digitale marketing volledig geïntegreerd in alle planningsstappen. Niet alleen online communicatie wordt behandeld, maar digitale marketing in de volle breedte, als onderdeel van de 'gewone marketing'. Daarnaast zijn alle voorbeelden en praktijkcases vernieuwd, zodat ze nog beter aansluiten op de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. Strategische Marketingplanning is ook beschikbaar als e-book en in een internationale editie bij Routledge.

Het boek is met name geschikt voor opleidingen als Commerciële Economie, International Business and Languages en Small Business en Retail Management, maar kan ook worden ingezet bij aanverwante opleidingen.

- Compleet standaardwerk op het gebied van strategische marketing;

- legt het planningsproces voor marketingstrategieën op een heldere wijze stap-voor-stap uit;

- Integreert digitale marketing in alle planningsstappen.

Bij dit boek biedt Noordhoff een online omgeving met ondersteunend materiaal. Studenten vinden er verschillende oefentoetsen. Docenten kunnen op de website terecht voor actuele praktijkcases, ondersteunende figuren en tabellen en de uitwerkingen van vragen uit het boek. Ook kunnen docenten met Toets-op-maat hun eigen toetsen samenstellen.

De auteur

Karel Jan Alsem is lector Marketing bij het Instituut voor Marketing Management van de Hanzehogeschool Groningen en docent Marketing bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Verder is hij directeur van AlsemStrategie, een bureau voor branding en zorgmarketing. Hiervoor was hij bedrijfseconomisch onderzoeker bij de Stichting voor Economisch Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam.