- Standaardwerk voor het vakgebied retailmarketing;
- uitgebreide aandacht voor operationele toepassing van de theorie;
- beantwoordt de vraag ‘Hoe werkt retailmarketing in de praktijk?’.
In Retailmarketing staat de vraag centraal hoe retailing in de praktijk wordt gebracht. Dit in tegenstelling tot veel andere studieboeken over dit onderwerp, die vooral ingaan op wat retailing is.
Het boek helpt studenten feitenkennis op te bouwen over retail en brengt hen tegelijkertijd begrip bij over deze branche. Een handboek voor studenten die zich voorbereiden op een carrière in de retail, maar ook voor professionals in het vak.
De vraag hoe retailing in zijn werk gaat is relevant voor mensen die aan het werk gaan of zijn in een bestaande bedrijfsetting. De uitdaging ligt dan meestal vooral bij het optimaliseren van de bestaande operatie (zowel op het gebied van de marktbenadering, als op het gebied van de interne procesvoering) en minder bij het opzetten van volkomen nieuwe retailformules.
In deze herziene, zevende editie zijn nieuwe cases toegevoegd en is volop aandacht voor de nog steeds toenemende rol van online marketing. Statistieken en retail-inzichten en -trends zijn in deze editie geactualiseerd.